Çilekeş’in Y.O.K şarkısının melodisi ve sözleri üzerinden hayli zaman geçmesine rağmen hâlâ unutulmamışken grup yeni bir isim ve albümle karşımızda: Bubituzak – Uzay Yolları Taşlı. Gruptaki son gelişmeleri ve yeni albümlerini vokalisti ve gitaristi Ali Güçlü Şimşek’e sorduk. Görünüşe göre yine kolay kolay unutulmayacak bir albüme imza atmışlar.
Çilekeş (ve tabii ki Kreş) sonrası Bubituzak’ta ne hissettiniz de işler bu denli kuvvetli ve hızlı ilerledi? Kimya mı, hayaller mi, değişen müzikal anlayışlar mı ya da başka bir şeyler mi?
Görkem’le 10 yılı aşkın bir süredir cephelerdeyiz, malûm. Emrah’la da Kreş’in “Çıplak” albümünün prodüksiyonu döneminde ilerleyen muhabbetimiz, “İhtiyar” isimli projede silah arkadaşlığına dönüştü. Bubituzak olarak belki de en önemli özelliğimiz, müzikal anlamda birbirimizin boşluklarına hemen dolabiliyor olmamız. Dolayısıyla da yaptığımız şeyin ana fikrini, gelecek adımlarını ve sound’unu belirlememiz pek zor olmadı. Beraber olduğun insanlarla hayaller, tutkular, handikaplar ve çözüm önerileri ne kadar ortak, her şey o kadar kıyak.
Netice itibarı ile bu bir dergi söyleşisi ve merak edenler için altını biraz da gülümseyerek çizmek gerek: Neden Bubituzak? Anlamı nedir bu kelimenin?
Bubituzak ideolojik olarak insana kendisini işaret ediyor. “…… adamı rezil de eder vezir de” ikilemi. Öte yandan kelime oyunlarını seviyoruz ve söylemesi çok keyifli: “Merhaba Bubituzak”.
Şarkı sözlerinin üslubunu ve edebi inşasını nelerden/nerelerden etkilenerek kurdunuz? Albümle ilgili göze çarpan önemli detaylardan biri de bu; sözlerin alamet-i farikası bir şekilde her şarkıda kendini hissettiriyor.
Çocukluktan beri içimize işleyen filmleri, müzikleri, karakterleri bir kenara bırakırsak aklıma ilk gelen isimler Lütfi Filiz, Neyzen Tevfik, Halil Cibran.
Albümün üretim sürecinin teknik detaylarına dair bilgi almak isteriz. Kayıt süreci, miks ve mastering gibi detaylarda işler istediğiniz gibi gitti mi? Yani Bubituzak sound’u diyeceksek adına, hayalini kurduğunuz gibi oldu mu?
2012 Haziranı’nda kayıtları canlı olarak Deneyevi’nde, vokalleri ise daha sonra Korhan Futacı’nın atölyesinde kaydettik. Biz içeride performans peşindeyken dışarıdaki gözümüz kulağımız Mike Nielsen’dı. Miks ve mastering’i de yine Mike’la beraber yaptık. Açık bir dille söyleyebilirim ki, o ana kadarki deneyimimiz ile ne istediysek öyle oldu.
Klasik sorulardan birine gelelim; sizce müzik açık kaynaklı mı olmalı; download meselesine nasıl bakıyorsunuz?
Bu bir evrim ve karşı koymak çok da anlamlı değil. Taş plaktan itibaren müzik sektörü teknolojiyle beraber dönüşerek çok farklı seçenekler sundu, sunmaya da devam edecek. Plak ve CD formatı, sınırlı da olsa hâlâ belli bir kitleye hitap ediyor. Bir müziği kartonet tasarımıyla birlikte almanın keyfi bambaşka. Diğer yandan aradığın şeye hızla ve ücret ödemeden ulaşmak da nefis bir his… Yani müziği nasıl edineceği, dinleyenin inisiyatifine kalmış. Biz tasarımıyla ve içeriğiyle albümü bir bütün olarak hayal ettik, bastık, internette de gerekli mecralarda alıma sunduk. Bundan sonrası dinleyiciye kalıyor.
Üç kelime ile Bubituzak’ı açıklayalım.
Uzay Yolları Taşlı…