Tiyatronun Türkiye’deki konumu tartışıladursun, bazı mekânlar var ki, oyunlarını kapalı gişe oynuyor. Kimi seyirciyi sokakta bir yolculuğa çıkarıyor, kimi doğaçlama ile izleyeni oyuna dâhil ediyor. Kimi tiyatroyu bir kafeye taşıyor. Dolayısıyla bu yeni tiyatrodan herkes çok memnun.
3
Lokstoff ile ortak yapımınız Yokuş Aşağı Emanetler’i interaktif bir oyun olarak değerlendirebilir miyiz?
ÖMER ERZURUMLU: İnteraktifliği nasıl tanımladığınıza bağlı. Seyirciyi karşınıza alıp birebir konuşmaksa bu anlamda interaktif değil. Ama seyirci oyunların bir objesi. Seyirci bizimle bir yolculuk yapıyor. O anlamda interaktif. Lokstoff ile Avrupa Kültür Vakfı’nın ödeneğini aldıktan sonra Yokuş Aşağı Emanetler’i beraber gerçekleştirdik. Stuttgart da bizim gibi bir kentsel dönüşüme uğruyor. Onlar metro istasyonunu kullandılar oyunlarında. Biz ise sokağı. Oyunda bir grup seyirci önce Kumbaracı50’den kulaklıklarını alıyor, ardından bu şehirden rehberle beraber son duraklarına doğru yolculuk yapıyor. Seyirciler şehrin yaşanmaz hale gelmesinden dolayı başka bir yere götürülüyor. Oyun yine Kumbaracı50’de bitiyor. Oyuna ilgi çok iyi. Kapalı gişe oynadık. Havalar düzelince gösterimler yine başlayacak.