Türkiye’nin en yetenekli genç sanatçılarından Aslı Çavuşoğlu ile çalışmalarında yansıttığı tarihi, Galeri Mana’da sergilenen  heykelini, ülkemizdeki restorasyon politikalarını ve güncel sanatı konuştuk. 

 

modersanatgal

Image 2 of 4

Sanatla tarihi birleştiren bir sanatçısınız. İşlerinizi hazırlarken nasıl bir araştırma sürecinden geçiyorsunuz?
Öncelikle bir kavram kafamı kurcalıyor. Sonrasında konu hakkında bulabildiğim kaynakları okumaya çalışıyorum. Araştırma süreci projenin oluşmasından çok daha uzun sürüyor. Bazen iki yıl alabiliyor. Her araştırmanın sonucu da bir projeye varmıyor. Bir şey ilgimi çekiyorsa ne yapacağımı bilmeden, projeye dönüştürme zorunluluğu hissetmeden yapabileceğim bütün okumaları yapıyorum. Genelde günlerimin büyük kısmı bununla geçiyor. Araştırmalarımdan sonra eğer şanslıysam bir fikir ortaya çıkıyor, bu fikri en iyi hangi alanda yansıtabilirim diye düşünüyorum; heykel mi, kitap mı, video mu yoksa daha karma bir enstalasyon mu? “Neden heykel olmak zorunda, fotoğraf neden aynısını yapamıyor?” gibi sorularla sonsuzluk içinde kendimi limitleyerek yol alıyorum. Önce kendi oyunumu yaratıp bütün kurallarını koyuyorum ki kendim de dışına çıkmayayım. Böylece kendimce tutarlı bir bütünlük kurabiliyorum.