Women in Games Türkiye, Sabancı Üniversitesi ve British Council iş birliğiyle gerçekleşecek olan “Müzede Hackathon”, Türkiye’nin dört bir yanından oyun dünyasında yer almak isteyen kız öğrencileri 16–17 Şubat 2019 da Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi’nde buluşturuyor.
38 milyar dolarlık oyun sektöründe kadınların yenilikçi ve yaratıcı fikirleriyle yer almasını desteklemek amacıyla kurulan Women in Games Türkiye’nin, dijital oyun endüstrisinde üretmek ve değer zincirine katkıda bulunmak için düzenlediği yarışma, oyun sektöründe yer almak isteyen 18 yaş üstü 50 kız öğrenciyi 16–17 Şubat tarihlerinde Sakıp Sabancı Müzesi the Seed’de bir araya getiriyor.
Karakterlerini, eserlerini, tecrübelerini ve potansiyellerini sektör paydaşlarına duyurmak isteyen, oyun kültürünü merak eden, 8. sanata ilgi duyan ve bu sanatın parçası olmak isteyen kız öğrenciler, 24 saat sürecek olan Hackathon’da, Sakıp Sabancı Müzesi sergilerinden esinlenerek kendi oyunlarını tasarlayacak.
Yazılım geliştiricilerinin, ara yüz tasarımcılarının ve bilgisayar programcılarının 5–7 kişilik gruplar halinde bir araya gelerek 24 saat boyunca çalışarak yeni bir proje geliştirdikleri Hackathonda bu sefer kız öğrenciler “OYUN SANATTIR” temasında kodlayacaklar.
British Council’in desteğiyle Women in Games UK CEO’su Marie Claire Isaaman’ın açılış konuşmasını yapacağı “OYUN SANATTIR” temasında gerçekleşecek Müzede Hackathonda, Gram Games’in CEO’su Mehmet Ecevit ve Apple Design Award gibi dünya çapında birçok ödül alan Indie oyun geliştiricisi Özgür Taşkın’ın da yer alacağı bir panel olacak. Ayrıca global oyun firmalarının temsilcileri tecrübelerini iki gün boyunca katılımcılarla paylaşacak.