KANLI CEHENNEM
Barselonalı ADN Galeria’da işlerini görebileceğiniz ve aynı zamanda Galerist’in sanatçılarından biri olan Johannesburg doğumlu Kendell Geers ise fuarın hiç şüphesiz en heyecanla beklenen isimlerinden bir diğeri! Güney Afrika’daki Apartheid (Irkçı Ayrımcılık Sistemi) sürecinde beyaz, orta halli bir ailede dünyaya gelen sanatçı, ailesinin ve içerisinde yaşadığı toplumun önerdiği tüm kuralları reddetmiş. İsmini ve doğum tarihini değiştirerek politik duruşunu göstermiş. Ülkesindeki politik sorunların bilincinde olan Geers, 15 yaşında evini terk ederek apartheid karşıtı eylemlerde yer alıyor. İleriki senelerde Güney Afrika Savunma Gücü’nde yer almayı reddettiği için sürgün ya da altı yıl hapis seçeneğiyle karşı karşıya bırakılan 143 genç erkekten biri oluyor. Sonuçta Geers 1989 senesinde Güney Afrika’yı terk ederek, İngiltere ve New York’ta sürgünde yaşamaya başlıyor. Ancak Nelson Mandela’nın politik suçluları hapisten salıvermesiyle ülkesine geri dönüyor ve topraklarında ilk ürettiği iş kendi kanıyla beyaz vücudunu yıkadığı bir ritüelden oluşan “Bloody Hell” (Kanlı Cehennem) oluyor. İşlerinde politik öğeleri sıklıkla kullanan sanatçı, tehlikeyi sembolize eden renkler, siren, kırık cam ve elektrikli tel gibi materyaller kullanmasıyla biliniyor. İşleri genelde güç dengelerine, sosyal eşitsizliklere ve var olan değerlere karşı bir eleştiri niteliğinde. Nesneler, büyük boyutlu enstalasyonlar, neon işler, performanslar ve videolar Geers’in çalışmalarının temelini oluşturuyor. Ayrıca sanatçı kelimeleri de dili tekrar anlamlandırmak ve izleyicisiyle iletişim kurmak için sıklıkla kullanıyor.