Postmodern çağın kalabalıklarına ana rengini veren moda anlayışının retro stili olduğunu söyleyen sanatçı Aysel Alver’in kağıt bebeklerden yarattığı “dünyası,” yiten kimi özbelleklere eleştiri niteliği taşıyor. Neler ve kimler mi onlar?
3
Bu çalışmanızın diğerlerinden farkı ne?
Çalışmalarım genel olarak tüketim sürecinin bir parçası haline gelen kalabalıkları anlatır. Heykellerimi biçimlendirirken, endüstriyel bir ürün olan kağıdı kullanıyorum ve dolayısıyla bu figürler, tüketim dünyasında kağıt bebekler olarak karşılığını buluyor. Böylece tüketim sürecine katılıyorlar. Heykellerime son halini verdiğim kolaj tekniği ile de bireyin içinde bulunduğu eklektik yapıya vurgu yapıyorum. Retro isimli sergimde de süreci moda ve trend kavramları bağlamında ele aldım.