Galeri Eksen’deki “00:00” isimli sergisinde ziyaretçiyi yapıta katılmaya, dokunmaya davet eden Güler, tasarımın somutlaşmadan önceki en önemli geçiş malzemesinin defteri olduğunu söylüyor. Güler, en çok Andy Goldsworth’nin defterini merak ediyor.
Defterinizi nereden aldınız?
Kırtasiyeden.
Sizin için defterin anlamı nedir?
Genellikle rafine üretim yaptığım için eskizler üretim sürecimin en büyük aracısıdır. Tasarımın somutlaşmadan önceki en önemli geçiş malzemesidir defter.
Defteriniz her zaman yanınızda mıdır, olmadığında kendinizi nasıl hissedersiniz?
Atölyede değilsem, çantamdadır her zaman. Kullanmasam bile yanımda olması kendimi daha bütün, daha rahat hissettirir.
Nasıl bir defter kullanıcısınız?
Defter hayatımdan ayırdığım bir şey değil. Defterin içinde tasarımlar da, günlük notlar da, başka şeyler de bulunabilir. Ayrıca solak olduğumdan çizdiğimi görebilmem amacıyla çizmeye defterin sağ alt köşesinden başlarım. Tasarımlarımda fizik ve matematik kullandığım için de kareli defter tercih ediyorum.
Ne zaman ilham gelir ya da hangi zaman aralığında çalışırsınız?
Gerçek sessizliği hissedip kendimi ne zaman dinleyebiliyorsam o zaman çalışıyorum.
Defterinize dokunabilecek veya dokunamayacak kişiler var mıdır?
Heykellerim dokundukça amacına ulaşan interaktif işler. O yüzden defterin içinde de üretim süreçleri var. İsteyen, merak eden herkes bakabilir.
Defterinize yazılabilecek en güzel ve en kötü şey?
Kim ne yazarsa yazsın iyi veya kötü dikkate alacağımdan emin olabilir.
Kimin defterine bir şeyler karalamak isterdiniz?
Bir sanatçının defteri olmayacağı kesin. Fakat bir politikacı olabilir.
Eski ve yeni sanatçılardan birinin eskiz defterini görmeniz mümkün olsa bu kim olurdu?
Andy Goldsworthy’nin defterini görmeyi isterim.
Defterinize ulaşabilecekleri bir adres vermek isteseniz?
Sanal ortamda direkt bir paylaşımım yok ama merak edenler erenguler@mail.com’u tıklayabilir.