İnternetten canlı bilgisayar oyunu yayınlanan platformlar seyirci rekorları kırıyor. Bu rekorlara bakılırsa futbol ya da basketbol maçlarının yerini elektronik sporlara bırakması uzun süremeyecek. Bu trendin gelişimini Stereo Memcmuası’nın genel yayın yönetmeni ve yazılım uzmanı Cezayirli’ye sorduk.
EN POPÜLER PLATFORM TWITCH.TV
Canlı yayınlar farklı servisler üzerinden yapılıyor. Bunlardan en popüler olanı Twitch.tv. Geçtiğimiz yıllarda ABD’li medya devi Amazon tarafından satın alınan Twitch.tv, günümüzde en büyük canlı yayın platformu. 2011 yılında kurulan Twitch.tv birkaç sene içerisinde hızlı bir şekilde büyüyerek sektörde liderliğe yerleşti. Bunun yanında YouTube’un canlı yayınlar için özelleştirilmiş versiyonu olan YouTube Live aslında bu nitelikteki servisler arasında en eski olanı. İlk canlı yayınlar 2008 yılında yapılsa da YouTube Live, Twitch.tv’nin popülerliğine ulaşamamış durumda. Bunun en önemli sebebi Twitch.tv’nin yayıncılara sağladığı imkanlar. Önümüzdeki senelerde YouTube Live’ın da hızla gelişeceği düşünülüyor. Bunların yanında irili ufaklı birçok yayın sevisi mevcut. Örnek olarak YouNow, Upstream gibi servisleri sayabiliriz.
ELEKTRONİK SPORLARA İLGİ ARTIYOR
Bu servisler özellikle 2013’ten itibaren çok popüler hale gelmeye başladı. 2016 itibarıyla popülerliklerinin zirvesine oturdular ancak her sene elektronik sporlara olan ilgi arttığı için önümüzdeki günlerde altın dönemlerini yaşayacaklarını söyleyebiliriz. Dünyanın dört bir tarafında hatta Türkiye’de bile profesyonel ligler ve oyuncular var. Sayıları da gitgide artıyor. Bazı oyunları oynayan gençlere artık sporcu hakları veriliyor ve turnuvalara rahatça katılmaları için sporcu pasaportu almaları sağlanıyor. Özellikle Çin’de bu konuda ciddi bir devlet desteği var. Güney Kore’de de aynı şekilde. Bu, Uzak Doğu ülkelerinde yükselen yepyeni bir alan… Avrupa ve ABD’de de elektronik sporlar hızla gelişiyor. Hal böyle olunca yayın sistemleri ve servisleri de hızlı bir büyüme içerisinde.